تفاوت بین سنگ مارمونایت و کورین (ایرانی و خارجی)

اگر بخواهیم مارمونیات را از لحاظ ماهیت و جنس کار بررسی کنیم، باید بدانید که مارمونایت بیس و مغز کار کورین و رویه و سطح کار از کوارتز کار شده است. در متریال مارمونایت یک لایه کوارتز که روی کورین کار شده است، باعث شده این متریال نسبت به خود کورین های ایرانی و حتی خارجی بسیار مقاوم تر باشد و طرفداران زیادی داشته باشد.

تفاوت های بین کورین و مارمونایت:

• دیگر تفاوت اساسی مارمونایت با دیگر متریال ها این است که مارمونایت دارای ضخامت 3 میل است. دیگر متریال ها این ضخامت را ندارند. بگونه ای که ضخامت 12 میل برای صفحه کابینت و کانتر پذیرش و ضخامت 3 میل برای بین کابینی استفاده می شود.
• یکی از تفاوت های بین کورین و مارمونایت همین مورد است. هیچکدام از صفحات کورین ایرانی و خارجی موجود در بازار در این ضخامت (3 میل) تولید نشده اند و این یک مزیت رقابتی برای مارمونایت محسوب می شود
• جدای از ضخامتی که دارد، مارمونایت در 3 اندازه مختلف تولید می شود. مارمونایت در عرض های 76 و 100 و 130 تولید می شود در صورتی که کورین(ایرانی و خارجی) تنها حاوی یک اندازه یعنی عرض 76 می باشد.
• یکی دیگر از تفاوت های بین مارمونایت و کورین این است که تمامی کد رنگ های مارمونایت دارای رگه هستند و کد رنگ های کورین نیز بدون رگه و دارای دانه های رنگی یا سیاه و سفید هستند. مارمونایت با وجود رگه هایی که بر روی سطح خودش دارد، حس لمس یک قطعه سنگ طبیعی را به شما می دهد، با اینکه متریالی مصنوعی است.
• از طرفی مارمونایت قابلیت ساب و پولیش خوری ندارد، یعنی مراحل اجرای آن برای مجری بسیار راحت تر است. در متریال مارمونایت هر کد رنگی چسب مخصوص و همرنگ خودش را دارد و این یک مزیت خوب است زیرا درز های ایجاد شده پس از اجرا را می توان به راحتی توسط چسب های همرنگ صفحه پر کرد.

نتیجه می گیریم:

درنتیجه متوجه می شویم متریال مارمونایت از لحاظ کیفیت، مقاومت، تنوع رنگ و رگه، تنوع سایز خیلی بهتر و مطرح تر از کورین است. به خصوص کورین های ایرانی.

دیدگاه تان را بنویسید

مقاله ها

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازدهی 0 / 5. 0