نحوه محاسبه قیمت کانتر پذیرش و جزیره مارمونایت

متریال مارمونایت دارای سه عرض 76، 100، 130 است. زمانی که بخواهید برای کانتر پذیرش از محصول مارمونایت استفاده کنید، با توجه به ابعادی که برای ساخت کانتر لازم است، و ارتفاعی که کانتر لازم دارد (از سطح زمین تا لبه) می توانید از این سه عرض استفاده کنید. در کنار استفاده از این متریال، چون اکثر متریال ها در بحث سنگ مصنوعی تا عرض 60 و 65 پرتی صفحه ندارند، ضریب نمیزنیم. ولی زمانی که بخواهیم روی جزیره یا کانتر پذیرش با عرض بزرگتر تصمیم گیری کنیم، چون پرتی کار بالا میرود و مجبوریم سنگی با عرض بزرگتر بخریم و سنگی که عرض بیشتری داشته باشد از نظر قیمت نسبت به سنگی که عرض آن مثلاً حدود 60 سانتی متر است بالاتر است، ضریب می زنیم.
مثلاً تا عرض 65 سانت را ضریب نمیزنیم. اما از (65 تا 70) 1.35 و (70 تا 90) 1.5 ضریب میزنیم. و از 1 به بالا معمولاً روی ضریب 2 قرار می گیرد. یعنی ما طول را دو برابر می کنیم و این در قیمت صفحه تأثیر گذار است چون ما متریال را به متر طول می فروشیم و هر قدر طول بیشتر باشد و ضریب بخورد هزینه بیشتر میشود. شما میتوانید از عرض های 76 یا 100 و 130 استفاده کنید، اما به این نکته همچنان توجه داشته باشید که عرض متریال بلافاصله پس از عبور از 65، ضریب خواهد خورد.
با توجه به مطالب فوق، اگر شما از اسلب هایی با عرض 100 و 130 استفاده کنید، قطعاً به صرفه تر خواهد بود. زیرا با پرداخت هزینه ی یک اسلب، ضریب خواهد گرفت و در نتیجه سود بیشتری به دنبال خواهد داشت. از طرفی نیز پرتی کار و درز کار بسیار کمتر شده و مشخص نمی شود. در کل استفاده از متریال مارمونایت برای کانتر یا جزیره با توجه به عرض های آن (76، 100، 130) مشکلی در حین و بعد از اجرای کار به وجود نمی آورد و این یک مزیت به شمار میرود.
با توجه به نوسانات شدید قیمت در بازار، برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز متریال مارمونایت از مجریان استعلام گیری بفرمایید. اما در کل برای ارزیابی قیمت تخصصی، باید بدانید که محاسبه قیمت صفحه کانتر و جزیره طبق محاسبه هزینه ی صفحه کابینت است. یعنی هر دو از یک حساب و کتاب برخوردار هستند. با محاسبه ی تعداد و اندازه اسلب های کار شده، هزینه ی حمل و نقل، چسب، دستمزد و اجرت هزینه کلی را به دست آورده و با محاسبه سود شخصی، قیمت نهایی را مطرح می کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

مقاله ها

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازدهی 0 / 5. 0